, ,

Info Menarik : Pemandu Teksi Kuala Lumpur Paling Teruk Di Dunia.



Carta di atas telah meletakkan Kuala Lumpur no 1 sebagai bandaraya yang mempunyai sikap pemandu teksi yang langsung tak reti nak berhemah dan suka menggunakan helah. Dan londoncabs bercakap berdasarkan pengalaman yang dikutip dan dikumpul ketika menghasilkan kajian dan survey. Dan juga pengalaman aku sendiri, ya pengalaman aku sebagai admin citercopy.

Apa yang menyebabkan kuala lumpur berada di kedudukan pertama?

1. Tidak menggunakan meter. Ini memang confirm. Kadang2 meter tue pula macam laju bergerak makan duit. Pundek.

2. Suka mengenakan bayaran yang keterlaluan. Kadang2 memang tak munasabah. Pernah sekali pemandu bas tu cas penumpang asing-asing, means setiap penumpang perlu bayar RM12 ringgit. Aku dengan awek aku pun pelik ah, gaduh punya gaduh terpaksa bayar juga 24. Petuih! Area sungai buloh!

3. Menggunakan laluan lebih jauh supaya mereka dapat bayaran lebih. Sapa tak masak laluan kl memang easily lah kena tipu. Benda boleh sampai 5 minit, naik teksi boleh pula sampai 15 minit. Naik komuter lah senang.

Dan sudah semestinya data ini bukan merujuk kepada semua pemandu teksi yang wujud di malaysia. Apa yang membuatkan kl mendapat no 1 ialah majoriti melakukan amalan di atas. Dan kekerapan melakukan amalan tersebut juga di ambil kira.

0 comments:

About