, ,

Kesihatan : Makanan Kempiskan Perut

Salam kepada pembaca citer copy yang setia....haarini mr copy ingin post entri mengenai makaan yang boleh kempiskan perut...
big%2Bbelly Makanan Kempiskan Perut
Masalah perut buncit ni rasanya ramai yang pening termasuklah aku. Ehhhhh aku tak buncit lagi. Kahkahkah! Baidewey, hari ni saja nak kongsi dengan korang beberapa makanan yang korang boleh amalkan untuk kempiskan perut.
Cendawan
Mungkin korang tak tahu cendawan ni kaya dengan Vitamin D yang berfungsi untuk menyerap kalsium. Seseorang yang kekurangan Vitamin D akan memiliki lebih banyak lemak terutama di bahagian perut.
Pisang
Pentingnya pisang ni kerana mempunyai kalium yang membantu membuang lebihan berat air dalam badan. Apabila badan korang mempunyai banyak natrium secara semulajadinya akan menyimpan air sebanyak yang boleh di dalam badan. Dengan menggantikan kalium, akan membantu memerah air dalam badan. Haaaa amacam? Menarik tak?
 telur matang Makanan Kempiskan Perut
Telur
Telur mengandungi Vitamin B12 yang penting dalam proses menghancurkan lemak selain memberikan rasa kenyang yang agak lama.
Kacang
Pernah terbaca artikel dari luar negara yang mengatakan dengan makan kekacang, korang akan rasa kenyang lebih lama berbanding orang yang makan nasi.
P/s: Selamat berusaha kempiskan perut. >.<

About